Se om din idé er ledig

Har du fået en ny idé til fx et produkt eller et logo, og vil du gerne finde ud af, om du kan få rettigheden til den? Så er det fornuftigt at undersøge, om andre allerede har fået samme idé som dig. Hør Kim fortælle, hvad du skal være opmærksom på.

Du kan søge på flere måder

Du kan søge på nettet, og se om du kan finde noget, der ligner din idé. Du kan også bruge vores hjemmeside, hvor du med én søgning kan finde både patent, varemærke- og designrettigheder. 

Det kan være en god idé at prøve med forskellige ord og sammensætninger i din søgning, så du får så brede søgeresultater som muligt. Dine søgeresultater giver dig en indikation af, om der allerede findes rettigheder, der kan spærre for at du kan få rettigheden til din idé.

Søg uden for Danmark

Det er en god idé at søge i rettigheder, der gælder uden for Danmark, hvis du vil være sikker på, om din idé er ledig. Der kan nemlig findes rettigheder i udlandet, der kan spærre for din idé, selvom den er ledig i Danmark.

Søg i Europa

Find ud af hvilke rettigheder, der er registreret i Europa.

Søg Internationalt

Find ud af hvilke rettigheder, der er registreret internationalt.

Søg nationalt

Find ud af hvilke rettigheder, der er registreret nationalt, fx i USA.

Få hjælp til at lave en god søgning

Det er en kompleks opgave at lave en god søgning. Mange starter med at søge på nettet og nogle dykker ned i de mere patent-tekniske databaser, som findes i både Danmark og internationalt. Hvis du er gået i stå, hjælper vi dig gerne videre med din søgning.

Ring på 4350 8301 eller skriv her.

Udfyld, hvis du ønsker, at vi kontakter dig pr. telefon

Udfyld, hvis du ønsker, at vi kontakter dig pr. e-mail

Nyhedsbrev: Fra idé til forretning

Nyhedsmailen udsendes højst 10 gange årligt, og du kan til enhver tid afmelde dig. Når du skriver dig op til nyhedsbrevet, accepterer du samtidig vores privatlivspolitik

Felter med (*) skal udfyldes

I tvivl om produktudviklingen er nyskabende?

Bestil en kvalificeret søgning

En nyheds-søgning indgår ofte i forbindelse med virksomheders løbende produktarbejde - dels som konkurrent-overvågning men også som inspiration til produktudviklingen. 

Læs mere om Nyheds-søgning