COVID-19: Vi holder stadig åbent for dig

Patent- og Varemærkestyrelsen holder åbent og hjælper dig med dine rettigheder. Læs her, hvad du skal være opmærksom på.

Patent- og Varemærkestyrelsen følger regeringens anbefalinger om, at alle offentligt ansatte, som ikke varetager kritiske opgaver, arbejder hjemmefra i den kommende tid.

Vi opretholder normal drift, og receptionen i Taastrup og i Ikast er åben, men der er enkelte ændringer, som du skal være opmærksom på:

• Du kan fortsat stille spørgsmål til Kundeservice ved at ringe på 4350 8301 eller sende en mail til pvs@dkpto.dk.
• Du kan fortsat indlevere ansøgninger på alle rettighedsområder. Det gælder både elektroniske ansøgninger og ansøgninger på papir.
• For dine eksisterende rettigheder vil dine frister, herunder gebyrfrister, fortsat være uændrede.
• Vi har stadig ikke fysiske møder. Allerede planlagte møder erstattes med muligheden for møde via Skype for Business.

Når du sender med post

Du kan aflevere ansøgninger personligt i både Ikast og Taastrup. Du kan også sende ansøgninger med fysisk post eller bruge den fysiske postkasse i Taastrup. Vær opmærksom på, at når du sender fysisk post til Patent- og Varemærkestyrelsen, skal du bruge vores officielle postadresse: 
Patent- og Varemærkestyrelsen, Helgeshøj Allé 81, 2630 Taastrup.

På den danske hjemmeside www.dkpto.dk og på den engelske hjemmeside www.dkpto.org kan du løbende holde dig orienteret om situationen.

 

Er du rådgiver?

Her kan du følge med i Patent- og Varemærkestyrelsens driftsopdateringer i forbindelse med COVID-19.