COVID-19: Vi holder stadig åbent for dig
Patent- og Varemærkestyrelsen holder åbent og hjælper dig med dine rettigheder. Læs her, hvad du skal være opmærksom på.
Patent- og Varemærkestyrelsen følger regeringens anbefalinger om, at alle offentligt ansatte, som ikke varetager kritiske opgaver, arbejder hjemmefra i den kommende tid.
Vi opretholder normal drift, og receptionen i Taastrup og i Ikast er åben, men der er enkelte ændringer, som du skal være opmærksom på:
• Du kan fortsat stille spørgsmål til Kundeservice ved at ringe på 4350 8301 eller sende en mail til pvs@dkpto.dk.
• Du kan fortsat indlevere ansøgninger på alle rettighedsområder. Det gælder både elektroniske ansøgninger og ansøgninger på papir.
• For dine eksisterende rettigheder vil dine frister, herunder gebyrfrister, fortsat være uændrede.
• Vi har stadig ikke fysiske møder. Allerede planlagte møder erstattes med muligheden for møde via Skype for Business.
Når du sender med post
Du kan aflevere ansøgninger personligt i både Ikast og Taastrup. Du kan også sende ansøgninger med fysisk post eller bruge den fysiske postkasse i Taastrup. Vær opmærksom på, at når du sender fysisk post til Patent- og Varemærkestyrelsen, skal du bruge vores officielle postadresse:
Patent- og Varemærkestyrelsen, Helgeshøj Allé 81, 2630 Taastrup.
På den danske hjemmeside www.dkpto.dk og på den engelske hjemmeside www.dkpto.org kan du løbende holde dig orienteret om situationen.