COVID-19: Vi holder stadig åbent for dig

Patent- og Varemærkestyrelsen holder åbent og hjælper dig stadig med dine rettigheder. Læs her, hvad du skal være opmærksom på.

Patent- og Varemærkestyrelsen følger regeringens anbefalinger, og styrelsen holder derfor åbent, men vi vil arbejde hjemmefra foreløbig til og med den 13. april. Det indebærer, at der er nogle forskellige ændringer, som du skal være opmærksom på:

  • Du kan fortsat stille spørgsmål til Kundeservice, men vi opfordrer til, at din henvendelse primært sker via e-mail: pvs@dkpto.dk .
  • Vi har ikke fysiske møder i perioden fra 13. marts til og med 13.april 2020. Allerede planlagte møder erstattes med muligheden for møde via Skype. Der afholdes ikke Dialogsøgninger i perioden.
  • Du kan fortsat indlevere ansøgninger på alle rettighedsområder. Det gælder både elektroniske ansøgninger og ansøgninger på papir.
  • Du skal være opmærksom på, at der kan forekomme forsinkelser på, hvornår du får en kvittering for, at vi har modtaget din ansøgning eller indbetaling.
  • For dine eksisterende rettigheder vil dine frister, herunder gebyrfrister, være uændrede


Når du sender med post

Du vil ikke kunne aflevere ansøgninger personligt. I stedet kan du sende ansøgninger med fysisk post eller bruge den fysiske postkasse i Taastrup. Vær opmærksom på, at når du sender fysisk post til Patent- og Varemærkestyrelsen, skal du bruge vores officielle postadresse:
Patent- og Varemærkestyrelsen, Helgeshøj Allé 81, 2630 Taastrup.

På den danske hjemmeside www.dkpto.dk og på den engelske hjemmeside www.dkpto.org kan du løbe holde dig orienteret om situationen.

 

Er du rådgiver?

Her kan du følge med i Patent- og Varemærkestyrelsens driftsopdateringer i forbindelse med COVID-19.