Om ti år er vores navn det vigtigste
Sådan har Monstrum sikret deres brand

Ole Barslund Nielsens
Partner og kreativ direktør
Monstrum
Om ti år er vores navn det vigtigste
Klovnehoveder, måneraketter, ubåde og et kæmpe sneglehus. Det er nogle af de skulpturer, man kan finde i de funktionelle legepladser fra danske Monstrum, der på under femten år er gået fra en lille startup-virksomhed til at have 35 medarbejdere og kunder i Danmark, Oklahoma, Kina og Dubai.
Som så ofte begyndte det med en god idé. Ole Barslund Nielsens søns børnehave skulle bruge en ny legeplads, og da han og hans partner, Christian, i forvejen gik og lavede scenografier til teatre i København, så hvorfor ikke også udforme en legeplads?
"Det vigtigt, at vi har et brand, så det kun er os, der er Monstrum."
Ser man i dag en legeplads fra Monstrum, er man ifølge partner og kreativ direktør, Ole Barslund Nielsen, ikke i tvivl om, hvem der har lavet legepladsen:
”Vi laver noget, som er så markant anderledes, end hvad vores konkurrenter laver. Så vi føler, at vi i øjeblikket er i et ”Blue Ocean”.
Konkurrenter er hurtige til at kopiere
Men det blå vand bliver ikke ved med at være blåt, erkender Ole Barslund Nielsen. Allerede nu har Monstrum konkurrenter, hvis legepladser ligner Monstrums meget.
”Eftersom vores legepladser er så enkle og ’low tech’, er de også lette at kopiere. Det er også en del af det, der er så fascinerende ved dem,” siger Ole Barslund Nielsen og fortsætter:
”Om ti år vil vi have stor indflydelse på måden at lave legepladser på. Men til den tid er det vigtigt, at man stadig kan se, at det er en legeplads fra Monstrum. Derfor er det vigtigt, at vi har et brand, så det kun er os, der er Monstrum.”
Varemærket adskiller Monstrum fra andre legepladser
Monstrum har valgt at registrere sit navn som et europæisk varemærke, og er også i gang med at varemærkebeskytte sig selv andre steder i verden. På den måde kan Monstrum være med til at forhindre, at konkurrenter ikke benytter samme navn.
”De andre kan være fine legepladsproducenter, men de er dog bare ikke Monstrum. Det er den måde, vi prøver at beskytte os på,” siger Ole Barslund Nielsen.

Vil du have den samme hjælp til din virksomhed?
Vi tilbyder forskellige basisydelser, der alle kan tilpasses efter dine behov og ønsker.

Fri bane
Til dig, der har et produkt
og vil sikre dig, at du ikke krænker andres rettighed.
Har du spørgsmål til ydelserne? Kontakt kundeservice på 4350 8301
Se flere eksempler
Sticks'n'Sushi stoppede konkurrent
De havde kopieret vores navn, logo og menu ord for ord
Sticks'n'Sushi beskyttede deres navn og logo som det første. Så kan de stoppe konkurrenter, der forsøger at misbruger deres brand. Det blev nyttigt da en norsk restaurant kopierede hele deres koncept.
Varemærkeregistrering gav arbejdsro fra begyndelsen
Derfor har Larry vs Harry beskyttet deres populære ladcykel
”Hvis vi en dag får lyst til at sælge firmaet og hele vores koncept, så repræsenterer navnet Bullitt en grundværdi i firmaet, som er langt højere end de penge, som vi i tidernes morgen ofrede på det."
Reshopper fik lukket falsk facebookside
Varemærkeregistrering giver muskler
En falsk facebook-side, der kopierede Rehoppers identitet dukkede pludselig op. Heldigvis havde Reshopper beskyttet sit varemærke og kunne hurtigt lukke ned for kopisterne.
Derfor er Alerin varemærkebeskyttet
Registrer først og tænk derefter på resten
"Jeg vil aldrig operere med et nyt produkt uden at have registreret varemærket, for ellers risikerer jeg, at andre registrerer det, og så mister jeg rettigheden over navnet til mine produkter."
Vi guider dig gennem processen

Ring til kundeservice på 43 50 83 01
Mette, Bodil, Britta, Lonnie, Liselotte og Marianne sidder klar til at hjælpe dig på vej.

Mød eksperterne
Vores stab af juridiske og tekniske specialister har en dyb ekspertviden inden for alle rettighedsområder og alverdens brancher.