Patent- og Varemærkestyrelsen Krone Patent- og Varemærkestyrelsen Logo
  • Se om din ide
    er ledig
    1
  • Find den rigtige rettighedstype
    2
  • Ansøg om
    rettighed
    3
  • Udnyt din
    rettighed
    4
  • Få hjælp og vejledning
    Dialog
  • Information
  • Søg på siden
  • In English
  • Om os
  • Nyheder og Kurser
  • Lovstof
  • Selvbetjening
  • Kontakt
  • Opfindelser
    Hvis din ide er en opfindelse, der har en teknisk løsning, kan du få eneret til opfindelsen med et patent eller en brugsmodel
  • Navn og logo
    Hvis din ide er et nyt ord, navn eller logo, der kendetegner din virksomhed, kan du få eneret til kendetegnet med et varemærke
  • Design
    Hvis din ide har en speciel form eller udseende, du vil værne om, kan du få eneret til designet med en designbeskyttelse
  • Er du i tvivl?
    Tag en test og find ud af hvilken rettighedstype, du skal vælge
Patent- og Varemærkestyrelsen Krone
Luk menu Menu
  • Se om din ide er ledig
    1
  • Pil
    Find den rigtige rettighedstype
    2
  • Ansøg om rettighed
    3
  • Udnyt din rettighed
    4
  • Få hjælp og vejledning
    Dialog
  • pil Information
  • Søg på siden
  • In English
pil
  • Kundecenter
  • Kundecenter
  • Kundecenter
pil
  • Om os
  • Nyheder og Kurser
  • Lovstof
  • Selvbetjening
  • Kontakt
  • Telefon
    Kundeservice
    Telefon: 43508301
  • Reception
    Reception
    Telefon: 43508000
  • Kontakt os
    Bliv kontaktet
  • Taastrup
    Helgeshøj Allé 81
    2630 Taastrup
  • Ikast
    Finsensvej 1F
    7430 Ikast
Kontakt info

Organisation

Menu
  • Vores profil
  • Nøgletal
  • Organisation
  • Job hos os
Du er her:  
  • Forside /
  • Om os /
  • Organisation
Del siden
  • Mail
  • LinkedIn
  • Vores profil
  • Nøgletal
  • Organisation
  • Job hos os

Organisering

Patent- og Varemærkestyrelsen er hierarkisk organiseret i 3 overordnede niveauer

 

Direktion > Enheder > Sektioner

Få overblik over vores interne organisering og se hvilke medarbejdere, der bestrider hvilke poster.

 

Hent organisationsdiagram

Kontrakter og årsrapporter

Få indblik i vores årsrapporter og kontrakter med Erhvervsministeriet

Mål- og resultatplan
Hvert år indgår Patent- og Varemærkestyrelsen en resultatkontrakt med Erhvervsministeriet for at sikre og forbedre kommunikationen mellem departement og styrelse og for at opnå en optimal udmøntning af ministeriets overordnede mission og vision gennem konkrete resultatmål.

Årsrapporter
Årsrapporten giver indblik i PVS’ udvikling i det forgangne år i ord og tal.

Arbejdsprogram
Erhvervsministeriet udarbejder årligt et arbejdsprogram med mål for, hvordan ministeriet vil bidrage til at skabe fremtidsrettede vækstvilkår og flere job via en offensiv erhvervs- og vækstpolitik samt skabe sammenhæng på tværs af ministeriet.

Hent mål- og resultatplan
  • Mål og resultater 2018
  • Mål og resultater 2017
  • Mål og resultater 2016
  • Resultatkontrakt 2015
  • Resultatkontrakt 2014
  • Resultatkontrakt 2013
  • Resultatkontrakt 2012
  • Resultatkontrakt 2011
  • Resultatkontrakt 2010
  • Resultatkontrakt 2008
  • Resultatkontrakt 2007
Hent Årsrapport
  • Årsrapport 2017
  • Årsrapport 2016
  • Årsrapport 2015
  • Årsrapport 2014
  • Årsrapport 2013
  • Årsrapport 2012
  • Årsrapport 2011
  • Årsrapport 2010
  • Årsrapport 2009
  • Årsrapport 2008
Hent arbejdsprogram
  • Arbejdsprogram 2017
  • Arbejdsprogram 2015

Servicemål

I Patent- og Varemærkestyrelsen bestræber vi os på at levere vores ydelser hurtigt og af høj kvalitet. Derfor har vi opstillet servicemål på en række af vores ydelser. Målene opgøres en gang i kvartalet.

Målsætning
95 % af de danske varemærkeansøgninger er vurderet første gang inden 3,0 måneder.

Status
Opfyldt med 99,6 %.

Målsætning
95 % af danske grundansøgninger om patent er vurderet første gang inden 7 måneder.

Status
Ikke opfyldt med 88 %. 

Målsætning
Levering af erhvervsservice på kendetegnsområdet inden for en på forhånd aftalt deadline i 95 % af opgaverne.

Status
Opfyldt med 100 %

Målsætning
Levering af erhvervsservice på teknikområdet inden for en på forhånd aftalt deadline i 95 % af opgaverne.

Status
Opfyldt med 99 %. 

Målsætning
Væsentlige webservices (dkpto.dk og PVSonline) er tilgængelige 99,5 % af tiden - alle dage i tidsrummet 6-24.

Status
Opfyldt med 99,9 %.

Målsætning
80 % af alle telefonopkald til Patent- og Varemærkestyrelsens Kundecenter besvares inden for 20 sekunder.

Status
Opfyldt med 85 %

De aktuelle målinger gælder for 4. kvartal 2018.

Vi er ISO certificerede

Det betyder, at du kan være sikker på at vi leverer en ensartet kvalitet efter internationale standarder

Hent vores ISO certifikat
Download vores kvalitetshåndbog
Patent- og Varemærkestyrelsen

Helgeshøj Allé 81
2630 Taastrup

Telefon 43 50 80 00
Fax: 43 50 80 01
Send en E-mail
IT-systemer: Se aktuel status

Betalingsoplysninger
Forretningsbetingelser
Privatlivspolitik
CVR-nr: 17039415

IT-systemer: Se aktuel status

Kundeservice
Telefon 43 50 83 01
Man-torsdag 09.00-16.00
Fredag 09.00-15.00
Gør ideer til aktiver