Skræddersyede kostplaner til hunde har for iværksætterne Christian Yding og Mads Gleitze Smith været opskriften til succes. På blot tre år har de skabt en abonnementsforretning i vækst. Med den til dags dato største investering i Løvens hule, har de nu nået endnu en milepæl på en rejse, hvor registrering af varemærket har været en bevidst del af strategien.
Hvor vil folk gerne betale for kvalitet? Det spørgsmål stillede iværksætterduoen sig selv, og svaret var klart: De fleste vil gerne betale for kvalitet til deres kæledyr.
”Vi endte med at starte et iværksættereventyr med fokus på hundefoder i høj kvalitet, da vi så et hul i markedet, hvor vi i årevis har købt generisk foder fra hylden hos dyrlægen eller dyrehandleren. Men flere hunde har sundhedsmæssige udfordringer som resultat af overvægt og fejlernæring. Det vil vi gerne være med til ændre på, så hundene kan sprede liv og glæde så længe som muligt,” siger medstifter af Vuffeli, Christian Yding.
Det er Vuffelis egenudviklede algoritme, der er omdrejningspunktet i deres forretning. Algoritmen sammensætter en plan for, hvad den enkelte hund skal fodres med på baggrund af dens vægt, alder, race, aktivitetsniveau etc. Derefter modtager kunderne en portion hundemad, der passer præcis til deres hund, hvilket vækker begejstring hos mange hundeejere og naturligvis hos Vuffeli.
I den nye sæson af Løves hule var det tydeligt, at der var flere, der var begejstrede for idéen, hvilket resulterede i, at virksomheden fik serieinvestor Jan Dal Lehrmann med om bord, da han investerede hele tre millioner kroner for 10 procent, og dermed satte ny rekord for det største investerede beløb i programmets historie.