Dit varemærke sikrer at forbrugerne genkender din virksomhed
Du kan beskytte dit navn og logo ved at registrere dem som varemærker. På den måde får du eneret til de kendetegn, dine kunder genkender dig på. Det kan forhindre andre i at snylte eller underminere det image, du opbygger gennem årene.
Du kan ikke beskytte ord og vendinger, der kun beskriver din vare eller ydelse. Som fx ”slidstærke tæpper” eller ”SOFT-LOTION”. På den måde kan firmaer ikke få eneret til ord som andre skal bruge til at beskrive deres produkter.
Du kan ikke beskytte noget der vildleder forbrugeren. Fx et mærke for uægte smykker, der indeholder ordet 'guld'. Dit varemærke må kun indeholde en beskyttet titel, hvis du har lov til at bruge titlen, fx statsautoriseret revisor.
Hvis du vil bruge en officiel krone eller et flag i dit logo, skal du have tilladelse til det.
Varemærket er kernen i forbrugerens kendskab til din forretning. Derfor er varemærket en vigtig del af at beskytte det brand og omdømme, du opbygger hos dine kunder.
Du kan bruge dit varemærke til at forhindre efterligninger og konkurrenter, der kopierer dit brand eller lægger sig for tæt op af det. Med et registreret varemærke står du væsentligt stærkere, hvis der opstår en konflikt.
Hvis du ikke registrerer dit varemærke, kan du risikere at skulle trække dit produkt tilbage eller omdøbe det, fordi andre beviser at du krænker deres rettighed. Derfor kan et registreret varemærke give forretningspartnere sikkerhed for, at deres investering er beskyttet
Læs mere om ansøgningen
Ring til kundeservice på: 4350 8301Har du brug for hjælp til at finde ud af, hvilken type af rettighed du kan søge? Eller har du brug for hjælp til din ansøgning? Vi sidder klar ved telefonen og hjælper dig videre.
Skriv til kundeservice