Som offentlig myndighed er Patent- og Varemærkestyrelsen forpligtet til at levere post digitalt til alle virksomheder og borgere, der har et CVR eller CPR-nummer.
Dansk patent og brugsmodel først. Varemærke og design kommer senere
Al vores post bliver ikke digital på én gang. Vi starter med at udsende digital post på danske patent- og brugsmodelsager.
Supplerende beskyttelsescertifikater (SPC) og DK/EP-sager bliver ikke omfattet i første omgang, men vil senere følge de danske patent- og brugsmodelsager og overgå til digital post.
Først i 2019 overgår vi til at sende digital post på varemærke- og designsager. Beskæftiger I jer med varemærke- og designsager, vil I derfor ikke opleve ændringer af de breve, I modtager fra os. Vi beklager, at I må vente lidt endnu med at modtage post digitalt.
Hvornår vil I modtage digital post?
Vi er i fuld gang med at gøre klar til at udsende digital post. Vi begynder overgangen til digital post den 1. september 2018, hvor vi starter med at sende post på alle danske patent- og brugsmodelsager til jeres postkasser i e-Boks.
Vi forventer, at varemærke og designområdet overgår til digital post 1. januar 2019. Derefter følger DK/EP og SPC.
Hvad modtager I som digital post?
Fremover sender vi alle rapporter, opkrævninger, kvitteringer og breve om fx behandlinger, henlæggelser, formelle mangler, godkendelser, administrative omprøvninger mv. til jeres e-Boks.