Kom godt fra start med PVS Pay

Publiceret 15-08-2022

I foråret 2022 lancerede vi selvbetjeningsløsningen PVS Pay og gjorde det hurtigt, mere gennemsigtigt og enkelt at betale rettighedsgebyrer til os.
Nu har vi samlet svarene på de hyppigst stillede spørgsmål, så du hurtigt kommer godt i gang med det nye system.

Det nye PVS Pay er et selvbetjeningsbetalingssystem som mange brugere hurtigt er blevet glade for, uanset om der betales med kreditkort, MobilePay eller en PVS-konto. I systemet får man enkelt overblik over sine betalinger og kvitteringer, og man kan let administrere sin PVS-konto.Mange er desuden glade for, at man kan vælge at få en mail med kvittering for sin gebyrbetaling straks den er indbetalt. 

Vi har lavet en FAQ med de oftest stillede spørgsmål til PVS Pay, hvis du er en af dem, der gerne vil i gang med det nye system.

FAQ 

  • Hvordan bliver jeg bruger?/ Hvordan opretter jeg min virksomhedsprofil?
    Vælg Opret ny virksomhedsprofil på forsiden https://pay.dkpto.dk, dette gælder også, hvis du er privat person. Efter at have udfyldt basisinformationer, vælges ”Opret kunde”. Herefter vil du modtage en invitation til at tilknytte et password. Nu er du klar til at bruge PVS Pay. 

  • Min virksomhed er oprettet, hvordan bliver jeg tilknyttet som bruger? 
    Kontakt din superbruger i virksomheden, vedkommende kan sende dig en invitation til jeres virksomhedsprofil. Er du i tvivl om, hvem vedkommende er, så kontakt PVS. 

  • Hvordan bliver min PVS-konto tilknyttet til min virksomhed? 
    Kontakt PVS på pvspay@dkpto.dk, så laver vi en konto-relation og opretter den første bruger. 

  • Kan jeg modtage kvitteringer per mail? 
    Ja, under fanen Virksomhedsprofil finder du punktet ”Email til kvitteringer”, her kan du tilvælge det ønskede setup. 

  • Hvornår kan en sag ses i PVS Pay? 
    For at en sag kan ses i PVS Pay, skal der være en åben opkrævning på sagen. Sagen skal fremsøges med det korrekte format, som vil følge skabelonen: XX YYYY ZZZZZ. Det er muligt at søge en åben sag frem med både ansøgnings- og registreringsnumre. 

  • Hvor kan jeg finde tidligere kvitteringer? 
    Vælg fanen Betalingshistorik. Her er det muligt at søge efter sagsnummer eller egen betalingsreference. Under Vis kan der hentes kvittering for den enkelte sag, eller du kan finde en samlet oversigt, hvis der har været mange sager i en betaling. 

  • Kan jeg betale flere sager på en gang? 
    Ja, under fanen Kurv kan du vælge at uploade en fil i cvs-format, der indeholder alle sagsnumrene. 

  • Kan jeg hente et kontoudtog (PVS-konto)? 
    Ja, vælg Eksporter under fanen PVS- konto, her er der mulighed for datosøgning og forskellige filformater til eksport af dit kontoudtog.